dijous, 5 de novembre del 2009

El conte del Bernat i la Caputxeta vermella (3/11/2009)

La Míriam ha explicat el conte del Bernat, un conte que va escoltar en una festa infantil. Malauradament vaig arribar tard a Seminari i la Míriam ja havia començat, per respecte i no desconcentrar-la vaig decidir esperar fora. Com van comentar desprès, va utilitzar la pintura digital per explicar el conte. Les pintures ajuden molt per captar l'atenció dels infants. I va estar molt encertada, com van dir, en canviar les veus depenent dels personatges.

La Lídia va explicar el conte de la caputxeta vermella. Va ser molt expressiva, canviava la veu depenent dels personatges, marcava molt bé les pauses i creava molta expectació. Va captar molt la nostra atenció, per a mi va explicar molt bé el conte.

A continuació vam estar parlant sobre les fórmules per començar i acabar els contes.

FÓRMULES PER COMENÇAR
- Hi havia una vegada...
- Conte va mentida explico...
- Conte ve i conte va i si no és mentida serà veritat...
- Conten els saberuts...
- Diuen els llibres...
- Vet aquí un poble poblàs on tothom tenia nas...
- En un racó del món on tenia nas tothom...
- Una nit fosca, molt fosca...
- Fa molt de temps quan les forquilles portaven faldilles i els ganivets es tiraven pets...
- Vet aquí en aquell temps en que els ocells tenien dents...
- Fa molt de temps quan les bèsties parlaven i els homes callaven...
- Heu de saber i entendre i entendre i saber que una vegada...

FÓRMULES PER ACABAR
- I van viure feliços i van menjar anissos.
- Vet aquí un gos i vet aquí un gat i aquest conte s'acabat.
- Vet aquí gat i vet aquí un gos i aquest conte ja s'ha fos.
- Conte contat, ja s'ha acabat i per la xemeneia es puja al terrat.
- Catacric, catacrac aquest conte s'ha acabat.
- Catacrac, catacric aquest conte ja s'ha dit.
- I quiquiriqui el conte ja està enllestit i cacaracac el conte s'ha acabat.
- I la rondalla està acabada amb un tall de cansalada.
- Conte contat ja s'ha acabat, si no és mentida serà veritat.

A continuació vam conèixer el rellotge de música, contes d'un minut per preparar la lectura que havíem de presentar a l'assignatura de comunicació. La nostra tutora ens va anar donant fórmules per poder superar els nervis i per poder fer la lectura correctament.

Haurem de fer grans aturades als punts i als diàlegs. Als diàlegs haurem d'anar lents per poder gaudir d'aquests. Per poder fer l'escrit nostre, haurem d'interioritzar-lo i així el transmetrem millor.
També vam fer mètodes de relaxació respirant fons i anant traient l'aire dient una vocal. Primera la A i fins a la U.
Quan llegim un text hem de modular la veu adequadament. La lentitud en el discurs genera calma al oient.

CATACRIC, CATACRAC AQUEST CONTE S'HA ACABAT

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada