dimecres, 14 d’octubre del 2009

Usos educatius dels blogs.


Aquesta entrada, l'aniré modificant per explicar, més o menys els meus nous aprenentatges sobre els blogs i totes les seves possibilitats. Començaré de zero ja que jo al iniciar aquesta assignatura tenia aquest nivell. Intentaré explicar tots els meus nous coneixements teòrics i pràctics.

Què és un blog?

No trobem una definició universal d'aquest recurs o terme però intentaré fer cinc cèntims del que és per a mi.

És un espai web que serveix per publicar entrades (text) per un o diferents autors, depenent del nombre de persones que l'hagin creat.
Les entrades s'organitzen per ordre cronològic, de la més recent fins la més antiga. Aquestes entrades mai es perden així que podríem parlar d'un petit diari obert a tothom.
Pots tenir canals de comunicació propis.
Les comunitats de bloggers es creen per interessos, així podrem parlar de la blogosfera.
Es poden fer comentaris a les notícies.

A continuació m'agradaria posar una definició que ens donen Educastur Blog sobre els blogs:

"Fonamentalment, un blog serveix per exposar i intercanviar idees. És una eina de publicació i comunicació que està especialment preparada per organitzar i emmagatzemar tota aquesta informació."

Per a mi, crear un blog era quelcom feixugós i difícil, potser tots aquests nous noms i seure davant del ordinador eren un obstacle per obrir-me a aquestes noves tecnologies. És cert que un cop et poses a investigar i tocar tot sembla més fàcil. Ja no tinc por de fer les coses, i estic una mica més animada per seure i començar a escriure temes i qüestions que hem preocupen i que he començat a dominar. Hem noto més lleugera i optimista quan parlem de les TIC, cosa que al principi de curs no feia. Ara estic animada per poder expressar tot el que estic aprenent i tot el que encara hem queda, però estic segura que poc a poc aniré adquirint aquestes competències que tant necessita una Mestra.

Si algú vol fer algun comentari al respecte estic oberta a noves idees i suggeriments per millorar totes les meves entrades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada