dilluns, 12 d’octubre del 2009

Els Tres Porquets (06/10/09)


Aquí comença el diari de Seminari. L'estructura del meu seminari és la següent:

- Explicar dos contes.
- Continugt del seminari.
- Debat sobre algun tema d'actualitat.

Vaig començar aquest seminari explicant un conte. Vaig decidir Els Tres Porquets ja que és un conte que l'he explicat molts cops i estic molt familiaritzada amb ell. No hem va resultar difícil explicar-lo ja que no tinc vergonya de representar les veus dels diferents personatges, de fer moviments amb el cos per representar qualsevol escena, etc. Així que hem vaig deixar anar i no vaig pensar en absolut en el que podien pensar de mi. Jo només hem volia divertir explicant un conte i fer passar una bona estona als meus companys.
Seguidament la Sílvia va explicar el conte La Tortuga i la Llebre. Va explicar-lo totalment diferents a mi. Va decidir lleguir-lo i va utilitzar una bona entonació, va tenir-nos atents a tots mentre ella parlava. Potser la Sílvia va decidir llegir per sentir-se més segura ja que ella treballa en una Llar d'Infants i explica contes cada dia. Però també va ser capaç d'explicar-nos el conte sense lleguir. Jo, personalment, vaig mostrar més atenció quan ho va fer sense lleguir-lo. Respecte el conte lleguit m'agradaria comentar que vam trobar paraules que un infant no podria entedre. S'han d'adaptar els contes amb paraules més planeres o més conegudes pels infants, però no ens hem d'oblidar de introduir noves per tal d'anar ampliant el vocabulari del infants perquè són capaços de seguir un conte amb alguna paraula que no reconeixen.
Per poder explicar un conte l'hem de preparar per estar més segures en el moment d'explicar-lo.

També vam parlar dels Premis de Catalunya. La Fundació Bñanquerna va guanyar el de Institucions que han contribuït a construir una escola de qualitat al servei de la societat catalana i que s'han distiguit per la defensa dels seus valors.
Al diari Avuí van parlar de l'esdeveniment. En aquesta noticia trobem quins són els guardonats i qui és el jurat. Bàsicament ens expliquen de manera objectiva com va succeir la cerimónia.

Arrel d'aquest esdeveniment van sorguir diferents preguntes com per exemple: perquè la universitat Ramon Llull té aquest nom? En aquest moment vam començar a parlar de Ramon Llull i vam començar a entedre el perquè d'aquest nom. Els dubtes no van acabar i encara hauré de llegir tota la biografia de Ramon Llull, però vaig quedar sorpresa al recordar tant poca cosa d'un home tant important i que la meva facultat Blanquerna s'anomena d'aquesta manera per una obra de'n Llull.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada