Definició de música:
- Art que s’expressa mitjançant l’ordenació dels sons en el temps.
- Art dels sons i dels silencis.
- Ciència que estudia les qualitats dels sons i dels silencis, del ritme, de la melodia...
- És so humanament organitzat.
La pulsació organitza el temps en un pols, és una base que ordena i decideixes com vols que sigui el temps. Les cançons infantils estan basades en les vuit pulsacions. ( 8 + 8).
QUALITATS DEL SO:
- Intensitat.
- Altura sonora.
- Durada.
- Timbre.
PULSACIÓ:
- Tempo lento.
- Tempo adagio.
- Tempo moderato.
- Tempo andante.
- Tempo allegro.
- Tempo presto.
El compàs és l’organització mètrica de la pulsació basada en el seu accent.
Des de la percepció del so podem:
- Sentir: ho fem involuntàriament, és un acte fisiològic. A l’escola haurem d’intentar tenir un entorn saludable, auditivament sa.
- Escoltar: ho fem voluntàriament, és un acte afectiu. Per poder escoltar hem d’implicar-nos.
- Entendre: és un acte mental per poder relacionar coneixements.
Haurem de crear activitats i recursos perquè els infants escoltin i mitjançant la repetició els infants entendran aquesta cançó i s’anirà construint el seu coneixement.
Hi ha dos tipus d’audició:
- Música en directe.
- Música enregistrada:
o Àudio.
o Audiovisual. (el 80% de l’atenció és visual).
A vegades oblidem la música en directe i és molt important que el nen observi l’instrument i al músic.
Uff!!!!!
ResponEliminaNo veas Anna,que nivelazo!!!!
Me has dejado gratamente sorprendido!!!!
Sigue a sí y "hold the line".
Besos
Raúl Muñoz