Resum d'una entrada del Bloc de Gestió de la Informació.
Competència digital.
Els nens, nenes i adults han d'adquirir diverses competències relacionades amb l'ús de les TIC. L'adquisició d'aquestes competències es planifica a les diverses etapes educatives i queda recollida als Currículums de l'educació infantil, primària... El conjunt de competències relacionades amb el coneixement i ús de la tecnologia rep el nom de competència digital i el procés d'adquisició de les mateixes s'anomena alfabetització digital.
A la Universitat, la competència digital facilita de diverses formes el procés d'ensenyament.
Competència digital del mestre.
Afegim a la competència digital general les competències específiques de caire didàctic que habiliten l'educador per utilitzar la tecnologia per ensenyar i ajudar a aprendre.
Aquestes competències no són estàtiques així que la formació del mestre serà continuada en el coneixement de recursos tecnològics i de les seves potencialitats tecnològiques.
NORMES UNESCO.
Competència digital.
Els nens, nenes i adults han d'adquirir diverses competències relacionades amb l'ús de les TIC. L'adquisició d'aquestes competències es planifica a les diverses etapes educatives i queda recollida als Currículums de l'educació infantil, primària... El conjunt de competències relacionades amb el coneixement i ús de la tecnologia rep el nom de competència digital i el procés d'adquisició de les mateixes s'anomena alfabetització digital.
A la Universitat, la competència digital facilita de diverses formes el procés d'ensenyament.
Competència digital del mestre.
Afegim a la competència digital general les competències específiques de caire didàctic que habiliten l'educador per utilitzar la tecnologia per ensenyar i ajudar a aprendre.
Aquestes competències no són estàtiques així que la formació del mestre serà continuada en el coneixement de recursos tecnològics i de les seves potencialitats tecnològiques.
NORMES UNESCO.
- Nocions bàsiques de tecnologia
- Funcionament bàsic del maquinari i del programari, aplicacions d'activitat, un navegador, un programa de comunicació, un programa de presentacions i aplicacions de gestió.
- Han de ser capaços d'utilitzar la tecnologia durant les activitats amb el conjunt de la classe, amb petit grup i amb alumnes sol.
- Aprofundiment de coneixements
- Han de conèixer tota una sèrie d'aplicacions i instruments específics i han de ser capaços d'utilitzar-los amb flexibilitat en diferents situacions basades a problemes i projectes.
- Han de ser capaços d'utilitzar xarxes de recursos per resoldre els problemes que s'hagin escollit.
- Han de saber utilitzar les TIC per crear i supervisar els plans de projectes dels estudiants de grups o estudiants sols.
- Han de posseir competències i coneixements per crear projectes complexos i vetllar per la seva gestió i per col·laborar amb altres docents.
- Creació de coneixements
- Han de saber utilitzar aquestes tecnologies per fomentar les competències dels estudiants en matèria de creació de coneixements.
- Han de ser capaços de desenvolupar un paper de lideratge en la formació dels seus companys, com l'elaboració i aplicació d'un concepte de la seva escola com comunitat basada en la innovació i l'aprenentatge.
- Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Docents:
- Inspirar i facilitar l'aprenentatge i la creativitat dels estudiants.
- Planificar i dissenyar experiències d'aprenentatge i avaluació incorporant instruments contemporanis.
- Mostrar coneixements, habilitats i estratègies de treball innovadores i centrades en la societat digital.
- Promoure la ciutadania digital i la responsabilitat.
- Millorar la pròpia pràctica professional i la capacitat de lideratge.
- Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Estudiants:
- Creativitat i innovació.
- Comunicació i col·laboració.
- Investigació i fluïdesa en l'ús de la informació.
- Pensament crític, resolució de problemes i presa de decisions.
- Ciutadania digital.
- Funcionament de la tecnologia i conceptes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada